Obchodné podmienky e-shopu tutifruti.sk

 

Obsah:

I. Základné údaje

II. Všeobecné ustanovenia

III. Predmet zmluvy

IV. Objednávka

V. Storno objednávky

VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho

VII. Dodacie podmienky

VIII. Cena a platobné podmienky

IX. Reklamácie

X. Ochrana osobných údajov

XI. Záverečné ustanovenia[MK1] 

I. ZÁKLADNÉ ÚDAJE

Obchodník:
Tutifruti s. r. o.
so sídlom Dolná ulica 77/3, 922 02 Krakovany, IČO: 55 081 207
zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 52953/T
DIČ: 2121862336

Kontaktné údaje – telefón: +421902519100, email: shop@tutifruti.skshop@tutifruti.at
Kontakt pre bezhotovostné platby: Fio banka a.s., IBAN: 
SK90 8330 0000 0023 0243 8197 , SWIFT: FIOZSKBAXXX

Orgán dohľadu:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava
Odbor výkonu dohľadu

 

 

 

II. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1. Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti obchodníka a kupujúceho pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

2. Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a kupujúceho, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

3. Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán. Kupujúci odoslaním objednávky akceptuje Všeobecné obchodné podmienky.

4. Spotrebiteľom je fyzická osoba – kupujúci, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s obchodníkom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

5. Obchodník dodá tovar zverejnený na svojom webovom sídle https://www.tutifruti.sk/ na základe elektronickej objednávky a špecifikácie kupujúceho (objednávky doručenej prostredníctvom elektronickej pošty) na formulári, ktorý je k dispozícii pri prvej registrácii kupujúceho v internetovom obchode na webovom sídle obchodníka.

6. Vzhľadom na povahu tovaru, ktorý obchodník ponúka na predaj na svojom webovom sídle, sa na neho vzťahujú povinnosti podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/2031 z 26.10.2016  o ochranných opatreniach proti škodcom rastlín, ktorým sa menia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 228/2013, (EÚ) č. 652/2014 a (EÚ) č. 1143/2014 a zrušujú smernice Rady 69/464/EHS, 74/647/EHS, 93/85/EHS, 98/57/ES, 2000/29/ES, 2006/91/ES a 2007/33/ES. Bližšie informácie o aktuálnych zákazoch, obmedzeniach a fytosanitárnych predpisoch EÚ sú k dispozícii na tomto mieste: https://www.uksup.sk/odbor-ochrany-rastlin

III. PREDMET ZMLUVY

1. Predmetom zmluvy sú produkty uvedené v ponuke e-shopu na webovom sídle https://www.tutifruti.sk/. Hlavné vlastnosti tovaru ako váha, rozmery, prípadne iné údaje, ako aj cena tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty sú uvedené pri jednotlivých tovarových položkách internetového obchodu na webovom sídle obchodníka.

2. Obchodník sa zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať:  tovar bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru, tovar vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.

IV. OBJEDNÁVKA

1. Kupujúci môže objednať tovar

a)         prostredníctvom e-shopu na webovom sídle https://www.tutifruti.sk/ ako registrovaný alebo  neregistrovaný zákazník (ako hosť). Kupujúci, ktorý sa chce zaregistrovať, je povinný vyplniť registračný formulár so zadaním mena, priezviska, fakturačnej adresy, e-mailu a telefónneho čísla. Adresa dodania sa uvádza, ak sa líši od fakturačnej adresy. V prípade fyzickej osoby-podnikateľa alebo právnickej osoby je kupujúci povinný vyplniť obchodné meno, sídlo/miesto podnikania, IČO, DIČ a IČ DPH, ak mu bolo pridelené;

b)         prostredníctvom e-mailu na adresu shop@tutifruti.sk, pričom do e-mailu musí uviesť: meno, priezvisko, fakturačnú adresu, telefónne číslo, názov produktu a požadované množstvo. V prípade fyzickej osoby-podnikateľa alebo právnickej osoby je kupujúci povinný uviesť obchodné meno, sídlo/miesto podnikania, IČO, DIČ a IČ DPH, ak mu bolo pridelené. Adresa dodania sa uvádza, ak sa líši od fakturačnej adresy 

2. Potvrdením objednávky Kupujúci potvrdzuje pravdivosť a správnosť mu uvedených údajov[MK2] .

3. Pri nakupovaní prostredníctvom internetového obchodu je potrebné tovar najskôr vložiť do nákupného košíka. S tovarom v nákupnom košíku môže kupujúci ľubovoľne manipulovať až do odoslania objednávky.

4. Kúpna zmluva na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru obchodníkom kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje potvrdenie e-mailom, ktoré je realizované po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky (potvrdenie o prijatí objednávky do systému nie je považované za záväzné). Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla obchodník po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Obchodníkom potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho množstvo), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia.

5. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Kupujúci je odoslaním objednávky zaviazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak si kupujúci v objednávke zvolil spôsob platby „Bankový prevod vopred“ (kupujúci zaplatí prevodom na účet Obchodníka po vytvorení objednávky podľa bližšie uvedených pokynov) alebo „Platba kartou“ (kupujúci zaplatí po vytvorení objednávky cez platobnú bránu TrustPay), je kupujúci povinný vykonať platbu na základe údajov, ktoré sa mu zobrazia ihneď po vytvorení a odoslaní objednávky.

6. Po zaevidovaní úhrady je obchodník povinný kupujúcemu zaslať daňový doklad, formou automatického emailu zo systému. V prípade, že obchodník nezaznamená zo strany kupujúceho úhradu na základe spôsobu v termíne do 3 dní od vytvorenia objednávky, obchodník zašle kupujúcemu automatické upozornenie. V prípade, že obchodník nezaznamená zo strany kupujúceho úhradu za jeho objednávku ani po zaslaní automatického upozornenia, je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť a prijatú objednávku stornovať

V. STORNO OBJEDNÁVKY

1. Kupujúci má právo stornovať objednávku pri tovare, ktorý je štandardne zaradený v ponuke obchodníka, do 24 hodín od odoslania objednávky a to bez akéhokoľvek poplatku. Po uplynutí tejto doby má kupujúci právo stornovať objednávku iba v prípade, že obchodník nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania objednávky mimo skôr uvedeného je kupujúci povinný nahradiť obchodníkovi škodu vzniknutú týmto jednaním. Obchodník uplatní právo na náhradu škody hlavne v prípade nákupu tovaru “na objednávku”, ktorý bolo nutné na želanie kupujúceho zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov. Storno poplatok môže byť do výšky až 50 % z celkovej ceny tovaru.

2. Storno objednávky zo strany obchodníka – obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť, ak nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to najmä, no nie výlučne, z týchto dôvodov:

a)         objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný kupujúci, kupujúci neodpovedá na e-maily atď.), 

b)         tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru,

c)         tovar nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa,

d)         výrobca vykonal tak závažné zmeny tovaru, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku,

e)         obchodník v ponuke tovaru uvedie omylom (napríklad v dôsledku chyby systému alebo chybou v písaní) cenu tovaru, ktorá je zjavne a objektívne neprimerane nízka oproti cene, za ktorú sa rovnaký tovar v danom čase obvykle predáva, pričom kupujúcemu musela byť skutočnosť, že uvádzaná cena tovaru je neprimerane nízka, objektívne zrejmá (za neprimerane nízku cenu sa považuje cena tovaru, ktorá zjavne nedosahuje ani minimálne ekonomicky oprávnené náklady potrebné na kúpu rovnakého tovaru v danom čase). 

3. V prípade storna objednávky zo strany obchodníka, obchodník bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu tato čiastka prevedená späť na ním uvedený účet v lehote štrnástich (14) dní od záväzného potvrdenia objednávky (pozri čl. IV bod 4 týchto obchodných podmienok).

VI. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z. [MK3] o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) právo odstúpiť od zmluvy, a to v zmysle ďalej uvedeného poučenia. 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY 

A. Právo na odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar.

2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, alebo e-mailom) na adresu Tutifruti s. r. o., Dolná ulica 77/3, 922 02 Krakovany, telefón:+421902519100, email: shop@tutifruti.sk.[MK4] 

3. Kupujúci môže na tento účel použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol odovzdaný alebo doručený spolu s tovarom. Kupujúci môže vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom internetovej stránky. Pri tejto možnosti prijatie odstúpenia od zmluvy obchodník bezodkladne potvrdí e-mailom.

4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

B. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

1. Po odstúpení od zmluvy vráti obchodník kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia. Platby budú kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo obchodníkovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uskutočnená platba za tovar, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

2. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu obchodníka alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

3. Tovar musí byť zaslaný späť na príslušnú adresu obchodníka najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.

4. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

5. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. 

C. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy 

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: (i) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, (ii) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, (iii) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, (iv) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, (v) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený, (vi) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, (vii) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť, (viii) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal, (ix) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený, (x) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom, (xi) tovar zakúpený na verejnej dražbe, (xii) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote, (xiii) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

VII. DODACIE PODMIENKY

1. Obchodník realizuje dodávky objednaného tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. 

2. Kupujúci berie na vedomie, že dodávaný tovar sú živé rastliny. Obchodník odosiela rastliny po záväznom potvrdení objednávky a pri platbe kartou/bankovým prevodom zvyčajne nasledujúci deň od prijatia platby, najneskôr však do 5 pracovných dní. Obchodník odosiela tovar do niekoľkých dní odo dňa prijatia objednávky. Dodacia doba je zvyčajne 1-5 dní po obdržaní zásielky kuriérskou spoločnosťou. Tovar sa odosiela celoročne v závislosti od poveternostných vplyvov. [MK5] Obchodník je povinný zabaliť tovar tak, aby nedošlo k poškodeniu , alebo znehodnoteniu tovaru pri preprave. Kupujúci je povinný tovar skontrolovať, hlavne či nedošlo k poškodeniu obalu  a kompletnosť zásielky. Obchodník nezodpovedá za oneskorené dodanie  tovaru.

3. Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie objednaného tovaru na uvedené miesto. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad. V prípade súhlasu kupujúceho [MK6] obchodník zasiela daňový doklad elektronicky na e-mailovú adresu kupujúceho a to výlučne z e-mailovej adresy obchodníka shop@tutifruti.sk. Doručenie faktúry elektronickou cestou na e-mailovú adresu kupujúceho sa považuje za predloženie a doručenie faktúry za poskytnuté služby kupujúcemu. Doručenie faktúry z inej ako vyššie uvedenej e-mailovej adresy obchodníka sa nepovažuje za jej riadne doručenie a kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť obchodníkovi.

4. Rozvoz tovaru zaisťuje obchodník po celom území Slovenskej republiky. Náklady na prepravu tovaru hradí kupujúci. Náklady na dopravu tovaru obchodník rozlišuje podľa zvoleného spôsobu dodania tovaru. Konkrétny spôsob dodania si kupujúci zvolí pri objednaní tovaru.

5. Obchodník nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru, najmä ak nebolo spôsobené zavinením obchodníka, alebo bolo spôsobené okolnosťami na strane kuriérskej služby, ktoré obchodník nemohol ovplyvniť, alebo tzv. vyššou mocou. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru spôsobené kupujúcim, a to poškodenie rastlín nevhodnou starostlivosťou, nevhodnou manipuláciou, nerešpektovaním odporúčaných pestovateľských pravidiel alebo živelnou pohromou.

VIII. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Ceny tovaru uvedené na webovom sídle obchodníka sú platné v okamihu objednania tovaru. Ceny uvedené v tlačenom cenníku obchodníka sú platné do vydania nového cenníku. Obchodník si vyhradzuje právo tlačových chýb a zmeny cien, a to v prípade zmeny peňažných kurzov, výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách dodávateľských podmienok u výrobcov a ostatných dodávateľov tovaru.

2. Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet obchodníka alebo uhradením v hotovosti v pokladni obchodníka.

3. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.

4. Faktúra vystavená na základe kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom.

5. K cene tovaru je pripočítaná cena prepravy tovaru.

IX. REKLAMÁCIE

1. Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.

2. Reklamácie mechanického poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po prevzatí zásielky. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.

3. Kupujúci je povinný pri prevzatí výrobku (osobnom aj neosobnom) skontrolovať kompletnosť balenia. Pri doručení prepravnou službou musí kupujúci spísať reklamačný protokol na mieste o nekompletnosti balenia. Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia okamžite, dodatočné reklamácie nebudú akceptované.

4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

5. Záručná lehota na pravosť odrody je 2 roky. Faktúra slúži aj ako dodací a záručný list.

 6. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou, t. j. ak tovar nemá vlastnosti zodpovedajúce účelu, na ktorý sa tovar používa (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho, buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou. Ak taký postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. 

7. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom k povahe a závažnosti vady neprimerané. O tom, či je výmena tovaru primeraná povahe a závažnosti vady, rozhodne autorizované servisné stredisko a to formou písomného posúdenia tejto vady.

8. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u obchodníka, u ktorého bola vec zakúpená.

9. Pri uplatňovaní reklamácie je potrebné, aby kupujúci zaslal obchodníkovi (i) e-mail s uvedením identifikácie tovaru, číslo predajného dokladu a popis závady na e-mail obchodníka shop@tutifruti.sk alebo (ii) prostredníctvom poštového doručovateľa/kuriéra/osobne na adresu obchodníka: Tutifruti s.r.o. Dolná 77/33, Krakovany 92202. Následne obchodník bez zbytočného odkladu zašle kupujúcemu informácie o ďalšom postupe. Kupujúci je povinný zaslať tovar na určenú adresu spolu s popisom závady a dokladom o kúpe.

11. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady žiadosti kupujúceho podľa predchádzajúcej vety nevyhovie alebo na ňu neodpovie v lehote 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 11 ods. 2 v spojení s § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na webovom sídle ministerstva: http://www.mhsr.sk/), pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/[MK7] .

X. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

1. Údaje zadané pri registrácii kupujúceho sú v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov chránené a budú použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim.

2. Obchodník sa zaväzuje získané osobné údaje, ktoré sú chránené v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, neposkytnúť tretím osobám.

3. Kupujúci svojím súhlasom na webovom sídle obchodníka súhlasí, že môže byť informovaný o novinkách v internetovom obchode obchodníka e-mailom alebo telefonicky. [MK8] Ak si naďalej kupujúci nebude želať tieto informácie, má možnosť kedykoľvek ich zasielanie ukončiť oznámením doručeným obchodníkovi.

XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na webovom sídle obchodníka v deň odoslania elektronickej objednávky, ak nie je medzi zmluvnými stranami písomne dohodnuté niečo iné. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia všeobecných obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky.

2. Tieto obchodné podmienky platia iba pre zákazníkov verejného e-shopu. Neplatia pre zákazníkov privátneho e-shopu, ktorí sa riadia ustanoveniami obchodného zákonníka, prípadne individuálnymi zmluvnými dojednaniami. Platné od 1.7. 2024.